Zajęcia

Projekt bez tytułu (15)

Zajęcia

 Terapia integracji sensorycznej określana jest mianem „naukowej zabawy”.

 

Podczas zajęć dziecko huśta się w hamaku, toczy w beczce, jeździ na deskorolce czy balansuje na kołysce. Przez zabawę przyjemną i interesującą dla dziecka dokonuje się integracja bodźców zmysłowych oraz doświadczeń płynących do ośrodkowego układu nerwowego, co pozwala na lepszą organizację działań.

Zapraszamy na zajęcia od poniedziałku do piątku i w sobotę.

Integracja sensoryczna przeznaczona jest:

dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się,

takimi jak:

  • dysleksja, dysgrafia, dysortografia, słaba koncentracja uwagi
  •  dzieci z ADHD, ADD,
  •  dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym,
  • dzieci z autyzmem,
  • dzieci opóźnionych psycho-ruchowo,
  • dzieci niepełnosprawnych intelektualnie,

Dzieci cierpiących na schorzenia o podłożu genetycznym:

-Zespół Downa, Zespół Aspergera i inne. 

Jeżeli Twoje dziecko:

  • zbyt lekko lub zbyt mocno ściska przedmioty,
  • słabo reaguje na ból,
  • nie lubi przytulania,całowania,
  • reaguje złością na mycie twarzy czy głowy,
  • często się potyka, przewraca, jest niezgrabne ruchowo,
  • preferuje zabawy w przepychanie, łapanie, często “rzuca się” na inne dzieci,
  • nie lubi zabaw manualnych – ma kłopoty z wycinaniem, wyklejaniem i rysowaniem,
  • nie lubi chodzić boso lub chodzić na palcach,
  • ma trudności z koncentracją,
  • preferuje tylko pewne typy jedzenia.

 

To tylko niektóre rodzaje zaburzeń integracji sensorycznej. Wskutek wadliwej pracy układu nerwowego pojawia się wiele negatywnych konsekwencji obserwowanych między innymi w zachowaniu dzieci, np.:

 

  • dyspraksja – zaburzenie sensoryczne dotyczące nieumiejętności planowania ruchu;
  • problemy emocjonalne – niskie poczucie własnej wartości, poczucie niedostosowania do grupy rówieśniczej, problemy w kontaktach społecznych, nieśmiałość, brak pewności siebie, lęk;.
  • opóźniony rozwój mowy;
  • zaburzenia koncentracji uwagi;
  • problemy w nauce – zaburzona percepcja słuchowa, zaburzenia koordynacji wzrokowo-ruchowej, dysleksja;
  • opóźniony rozwój motoryki dużej i małej oraz kłopoty z utrzymaniem równowagi;
  • podwyższony lub obniżony poziom pobudzenia, powodujący nadpobudliwość i impulsywność albo ociężałość i apatię.

 

Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej mogą być odbierane jako leniwe, agresywne, źle wychowane, bez motywacji i ambicji, uparte i ciągle sprawiające kłopoty. Czasami dorośli nie zdają sobie sprawy, że zachowanie dziecka nie wynika z jego złej woli, ale jest konsekwencją wadliwej integracji sensorycznej.
 

Głównym celem zajęć sensorycznym jest optymalne wspieranie rozwoju mózgu, czyli umiejętność posługiwania się zmysłami, które w każdej chwili przekazują tysiące informacji do mózgu, gdzie są łączone i przetwarzane w celu jak najlepszego zareagowania.

Zajęcia sensoryczne dla dzieci pobudzają nerwy odpowiedzialne za przekazywanie bodźców do mózgu, umożliwiając tym samym prawidłowe funkcjonowanie w społeczeństwie.

 
Integracja sensoryczna zapewnia właściwy rozwój intelektualny, ruchowy i emocjonalno-społeczny, stymuluje percepcję wzrokową i słuchową, rozwija umiejętności motoryczne, wspomaga rozwój mowy, aktywizuje komunikację dziecka, a także rozwija zainteresowanie światem oraz kreatywność małego człowieka.

Nasza Oferta

Diagnozy

Diagnozy

Sprawdź

Zajęcia

Zajęcia

Sprawdź

Konsultacje

Konsultacje

Sprawdź