Zajęcia
Terapia integracji sensorycznej określana jest mianem „naukowej zabawy”.
Podczas zajęć dziecko huśta się w hamaku, toczy w beczce, jeździ na deskorolce czy balansuje na kołysce. Przez zabawę przyjemną i interesującą dla dziecka dokonuje się integracja bodźców zmysłowych oraz doświadczeń płynących do ośrodkowego układu nerwowego, co pozwala na lepszą organizację działań.
Zapraszamy na zajęcia od poniedziałku do piątku i w sobotę.
Integracja sensoryczna przeznaczona jest:
dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się,
takimi jak:
- dysleksja, dysgrafia, dysortografia, słaba koncentracja uwagi
- dzieci z ADHD, ADD,
- dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym,
- dzieci z autyzmem,
- dzieci opóźnionych psycho-ruchowo,
- dzieci niepełnosprawnych intelektualnie,
Dzieci cierpiących na schorzenia o podłożu genetycznym:
-Zespół Downa, Zespół Aspergera i inne.
Jeżeli Twoje dziecko:
- zbyt lekko lub zbyt mocno ściska przedmioty,
- słabo reaguje na ból,
- nie lubi przytulania,całowania,
- reaguje złością na mycie twarzy czy głowy,
- często się potyka, przewraca, jest niezgrabne ruchowo,
- preferuje zabawy w przepychanie, łapanie, często “rzuca się” na inne dzieci,
- nie lubi zabaw manualnych – ma kłopoty z wycinaniem, wyklejaniem i rysowaniem,
- nie lubi chodzić boso lub chodzić na palcach,
- ma trudności z koncentracją,
- preferuje tylko pewne typy jedzenia.
To tylko niektóre rodzaje zaburzeń integracji sensorycznej. Wskutek wadliwej pracy układu nerwowego pojawia się wiele negatywnych konsekwencji obserwowanych między innymi w zachowaniu dzieci, np.:
- dyspraksja – zaburzenie sensoryczne dotyczące nieumiejętności planowania ruchu;
- problemy emocjonalne – niskie poczucie własnej wartości, poczucie niedostosowania do grupy rówieśniczej, problemy w kontaktach społecznych, nieśmiałość, brak pewności siebie, lęk;.
- opóźniony rozwój mowy;
- zaburzenia koncentracji uwagi;
- problemy w nauce – zaburzona percepcja słuchowa, zaburzenia koordynacji wzrokowo-ruchowej, dysleksja;
- opóźniony rozwój motoryki dużej i małej oraz kłopoty z utrzymaniem równowagi;
- podwyższony lub obniżony poziom pobudzenia, powodujący nadpobudliwość i impulsywność albo ociężałość i apatię.
Głównym celem zajęć sensorycznym jest optymalne wspieranie rozwoju mózgu, czyli umiejętność posługiwania się zmysłami, które w każdej chwili przekazują tysiące informacji do mózgu, gdzie są łączone i przetwarzane w celu jak najlepszego zareagowania.
Zajęcia sensoryczne dla dzieci pobudzają nerwy odpowiedzialne za przekazywanie bodźców do mózgu, umożliwiając tym samym prawidłowe funkcjonowanie w społeczeństwie.